TANZPRO-Biodanza®
Deja, kustības un emocijas – tas ir veids kā palīdzēt bērnā attīstīt komunikācijas prasmes, sadarbības veidošanu un spēju socializēties, apzinoties to, ka svarīgas ir ne tikai ārējās izpausmes un fiziskā attīstība, bet nozīmīgu lomu mūsu ikdienā, bērnu attīstībā un pašapziņas veidošanā, nosaka arī emocijas!
Tāpēc, ja vēlies savam bērnam palīdzēt iegūt prasmes, kas tik ļoti nepieciešamas viņa spējai BŪT tagad un justies ērti savā ķermenī, savās sajūtās, IESKATIES un PIESAKIES.
TANZPRO-Biodanza®piedāvā dažādas neverbālās pieredzes:
- vitalitāte – lai stiprinātu organisma pašregulāciju, līdzsvarotu aktivizācijas un relaksācijas ritmus, uzlabotu bērnu plūsmas
spēju u.c.;
- radošums – lai izmēģinātu dažādas izpausmes formas un atrastu jaunas izpausmes iespējas;
- afektivitāte – lai attīstītu empātiju un palīdzētu izveidot un dzīvot emocionālās attiecībās,
- pieredzēt savstarpēju mijiedarbību, līdzsvarotu došanu un ņemšanu, justu savstarpēju cieņu,
- pieredzētu draudzību ( arī starp meitenēm un zēniem).
- transcendence – lai veicinātu dabas ritmu izjušanu un sevis izjušanu kā dabas sastāvdaļu.
TANZPRO-Biodanza® bērniem "Dejas apkārt pasaulei "
Programmā bērni gūst intensīvus pārdzīvojumus, sajūtot sevi un savu jūtu ķermeniskās izpausmes, izjūtot grupu un sadarbības aspektus. Nodarbības attīsta prasmi izpaust savas emocijas, ir vērsta uz empātijas un tolerances veidošanu. Tas ir izveidots kā 10 nodarbību treniņš.
Katra nodarbība ir apmēram 45 ~ 60 minūšu gara un sastāv no trim daļām:
1.daļa
– 10 ~ 15 min. - stāsts par tēmu «Ceļojums uz kādu zemi»(lielākiem bērniem: 6-10 g.) vai «Dažādi piedzīvojumi»(mazākiem bērniem: 3-6 g.). Stāsti saistīti ar citiem bērniem un / vai dzīvniekiem, ar mērķi akcentēt kādu dzīves vērtību, piemēram, solidaritāte, draudzība, drosme, u.c. Mērķis – iepazīstināt ar nodarbības tēmu, ieinteresēt, dzīves vērtību pārrunāšana.
2.daļa
– Biodanza daļa. Pirms katras dejas nodarbības vadītājs izskaidro dejas uzdevumu, norisi, to nodemonstrē. Ilgums 30 ~45 min. - dejas saistībā ar tēmu un pārrunātajām vērtībām – dejas pa vienam, pa 2 vai lielākās grupās. Nodarbības mērķis – pārdzīvojums. Bērni mācās izpaust to ko viņi jūt, sajust sevi un citus.
3.daļa
- 10~15 min. – pārdzīvotā un iespējama arī dzīves vērtību, ko nevar paņemt rokās, piemēram, laba diena, jaunas lietas, pārdzīvojums, draudzība, u.c. zīmēšana.
TANZPRO-Biodanza®programmas mērķis ir, veicinot bērna identitātes attīstību, attīstīt sekojošas sociālās un emocionālās kompetences, kā piemēram:
- uzlabot emocionālo sevis un citu apzināšanos,
- veicināt līdzsvarotu emociju izpausmi un emociju regulēšanu,
- attīstīt sociālo sevis apzināšanos, kas izpaužas kā savu sociālo robežu sajušanu/izprašanu, «es» grupā apzināšanās, izpausme grupā, kas pastiprina pašnovērtējumu un rīcībspēju, paškontroli,
- uzlabot attiecību veidošanu un uzturēšanu, kas iekļauj draudzēšanās prakses, rūpēšanās, pozitīva sadarbošanās, tolerances attīstīšana pret atšķirīgo, u.c.
- empātijas jūtu attīstīšana, citu jūtu respektēšana.
Kas nepieciešams nodarbībā:
Kustībai ērts apģērbs, darbojamies ar basām kājām, vai zeķītēs ar neslīdošu pēdas daļu. Vēlams paņemt ūdeni, ko padzerties nodarbības laikā.
Pieteikties uz nodarbību var piezvanot pa tālruni 29150469
vai aizpildot pieteikuma veidlapu.
Nodarbība notiek vienu reizi nedēļā, ja ir vismaz 4 dalībnieki.

Katrs punkts nav izvērsts, bet par tiem varam parunāt dziļāk individuālajās sesijās, trešdienu attiecību vakaros vai sestdienu vīru grupās. Galvenais ir nevis "ilgas" attiecības, bet laimīgas attiecības! KOMUNIKĀCIJAS TRŪKUMS Nesen veicu aptauju sekotāju vidū, un lielākā problēma attiecībās bija tieši komunikācijas trūkums un grūtība komunicēt bez konfliktiem vai citām sekām. Mēs, vīrieši, nereti sagaidām, ka sieviete pati sapratīs, kas ar mums notiek, vai uzskatām, ka sarunas par emocijām ir nevajadzīgas. Tas pats notiek arī otrādāk. Taču bez atklātas un godīgas sarunas attiecības nevar attīstīties veselīgā virzienā.